سایز بنر در فتوشاپ | اصول طراحی بنر با ابعاد مختلف در فتوشاپ | نکاتی درباره رزولوشن و سایز

سایز بنر در فتوشاپ

آنچه در این مقاله می‌خوانید
امتیاز کاربران: 4.7 از 5 - (98 رای)

برای یادگیری اندازه ها و نکات مهم در طراحی و  چاپ بنر، توصیه میکنیم حتما ویدیو آموزشی زیرا را مشاهده کنید

قطعا موقع گشت و گذار کردن در اینترنت به بنر های تبلیغاتی بسیار زیادی برخورده اید که سایزهای مختلفی هم داشته اند. انتخاب سایزمناسب بنر شاید در وهله اول به نظرتان چندان پر اهمیت نیاید اما یکی از مسائلیاست که طراح بنر تبلیغاتی باید به آن توجهی ویژه داشته باشد.

در این مقاله قصد داریم شما را به خوبی با سایزهای مختلف بنر در فوتوشاپ و سایز های استاندارد طراحی آشنا کنیم تا بتوانید از آن ها در طراحی های خود بهره بگیرید.

رزولوشن بنر در فتوشاپ

رزولوشن بنر در فتوشاپ
سایز بنر در فتوشاپ 6

انتخاب کردن رزولوشن برای بنر در فوتوشاپ اولین قدمی است که هنگام طراحی کردن یک بنر باید بردارید. در صورتی که در انتخاب سایز بنر در فوتوشاپ اشتباهی رخ دهد ممکن است کل کار چاپی شما زیر سوال برود و موقع چاپ کردن فایل خود دچار مشکل بشوید.

احتمالا می‌دانید که دو دسته نرم افزار گرافیکی وجود دارند که یکی از آن ها به شیوه برداری و دیگری به شیوه بیت مپ کار می‌کند.

شیوه برداری، بر اساس فرمول های ریاضی طراحی شده است به این صورت که موقعی که می‌خواهید مثلا یک دایره را رسم کنید، نرم افزار با یک فرمول ریاضی آن را رسم خواهد کرد. در واقع در صورتی که روی تصویر بزرگنمایی کنید به هیچ عنوان کیفیت آن پایین نخواهد آمد.

ولی در نرم افزار های بیت مپ که فوتوشاپ نیز یکی از آن هاست، صفحه به قطعات مربعی شکل کوچک که پیکسل نام دارند تقسیم می‌شود که باید تغییری که می‌خواهید را روی این پیکسل ها ایجاد نمایید.

البته به یاد داشته باشید که فقط زیاد بودن تعداد پیکسل ها به معنی بالاتر بودن کیفیت فایلی که روی آن کار می‌کنید نیست و سایز عکس نیز به شدت روی کیفیت تصویر نهایی شما تاثیر خواهد گذاشت.

تعداد مربع ها در دو و نیم سانتی متر همان رزولوشن تصویر را تعریف می‌کند‌( در واقع در یک اینچ ). Dot Per Inch  یا تعداد نقطه در اینچ واحد رزولوشن است. (DPI)

مواقعی که کیفیت عکس را برحسب مگاپیکسل بیان می‌کنند در واقع تعداد پیکسل های طول و عرض در هم ضرب شده و کیفیت نهایی تصویر را به شما ارائه می‌دهند.

نکاتی دیگر درباره رزولوشن و سایز بنر در فتوشاپ

نکاتی دیگر درباره رزولوشن و سایز بنر در فتوشاپ
سایز بنر در فتوشاپ 7

رزولوشن بنر در فوتوشاپ، به سایز عکس و سایز بنر بستگی دارد. هر چه ابعاد بزرگتر باشد رزولوشن کار پایین تر خواهد آمد. مثلا برای یک فایل که ابعاد آن به سانتی متر ۹۰*۲۰۰ است رزولوشن صد تا صد و پنجاه مکفی خواهد بود ولی برای ابعاد بزرگ تر این رزولوشن باعث تار یا بی کیفیت دیده شدن بنر می‌شود.

بنر ها معمولا در سایز بزرگ تری نسبت به سایر تصاویر چاپ می‌شوند و البته اصولا از فاصله دورتری هم باید دیده شوند به همین دلیل فونت و شکل های روی آن ها باید سایز بزرگتری نسبت به سایر انواع چاپ داشته باشند. بنابراین رزولوشن بالایی نیاز نیست چرا که به هر حال تعداد پیکسل ها بسیار زیاد است.

حتی اگر شما کارتان را با رزولوشن بالا به چاپ خانه تحویل دهید موقع چپ رزولوشن پایین تر آورده می‌شود که کار سریع تر انجام گیرد.

به طور کلی برای یک چاپ فضای داخلی یا این دور (In Door) بهتر است از رزولوشن ۱۷۰ DPI و برای چاپ اوت دور یا فضای خارجی (Out Door) بهتر است از رزولوشن ۱۲۰ استفاده کنید.

تغییر سایز بنر در فوتوشاپ

تغییر سایز بنر در فوتوشاپ نیز مانند هر تصویر دیگری در فوتوشاپ اتفاق می‌افتد. ساده ترین راهی که می‌توانید برای تغییر سایز تصویر یا تغییر سایز بنر در فوتوشاپ انتخاب کنید گزینه Image Size است که در منوی Image می‌توانید آن را بیابید.

موقعی که این گزینه را انتخاب می کنید یک فهرست از لیست سایز های آماده ای که می‌توانید برای فایل خود انتخاب کنید نیز وجود دارد که در قسمت Fit To یافت می‌شود.

اندازه ها هم بر اساس پیکسل و هم بر اساس میلی متر آمده اند که در مورد بنر، بهتر است از ابعاد آماده مخصوص استفاده نمایید که در انتهای مقاله به طور کامل آن ها را لیست کرده ایم.

اگر بخواهید هم می‌توانید شخصا و به صورت دستی ابعاد مورد نظر خود از جمله طول و عرض و رزولوشن را در فوتوشاپ وارد کرده و تصویر خود را به آن اندازه ها تغییر دهید.

نکات طراحی بنر در فتوشاپ

نکات طراحی بنر در فتوشاپ
سایز بنر در فتوشاپ 8

هر نوعی از طراحی در فوتوشاپ نیاز مند توجه به نکاتی مخصوص به خود است که برخی از این نکات با یکدیگر متفاوت و برخی بین طراحی انواع تصاویر مشترک هستند. برخی نکات برای طراحی بنر در فوتوشاپ در ادامه آمده است:

اولا این که تا حد امکان از شلوغ کردن فضای بنر بپرهیزید. زیبایی بنر ها در سادگی آن ها است و بهتر است سعی نکنید با شلوغ کردن صفحه آن را جذاب تر کنید که نتیجه ای عکس خواهد داشت. دلیل این موضوع هم آن است که در یک بنر تبلیغاتی شما چند ثانیه بیش تر برای انتقال مفهوم خود وقت ندارید.

فونت مورد استفاده شما باید کاملا خوانا و واضح باشد. همچنین سایز فونت نیز باید طوری باشد که از فاصله کمی دور و بدون تلاش خوانده شود که بتواند مخاطب راجذب کند.

نکات مهم درباره استفاده رنگ در بنر فتوشاپ

استفاده کردن از رنگ های مناسب در طراحی بنر در فوتوشاپ یکی دیگر از نکات بسیار مهمی است که حتما باید رعایت شود. با توجه به بسته بودن دست طراح در طراحی فرم های جذاب برای بنر می‌توان گفت که تنها سلاح برای جذب مخاطبین استفاده کردن از رنگ های مناسب است. هر رنگ می تواند منتقل کننده یک پیام به مخاطب شما باشد.

مثلا قرمز علامت هشدار و خطر، مشکی نشان گر قدرت و اقتدار، بنفش نمایانگر هوش و سلطنت و ولخرجی، نارنجی القا کننده حس سرزندگی و آبی به نشانه صلح و آرامش و اعتماد هستند. استفاده کردن از رنگ مناسب می‌تواند تاثیری به سزا در بالا بردن توجه مخاطبان شما باشد.

در انتخاب رنگ بنر علاوه بر معانی معمول روانشناسی رنگ ها باید فرهنگ منطقه ای که بنر برایشان طراحی می‌شود را نیز در نظر گرفت.

استفاده از عناصری مانند لوگویی که برای آن ها طراحی می‌کنید و شعار اصلی شرکت جزو سایر مواردی هستند که حتما باید در طراحی بنر رعایت شوند.

علاوه بر موارد گفته شده همان طور که در مقدمه این مقاله نیز گفته شد، یکی از مهم ترین نکات طراحی بنر در فوتوشاپ در نظر گرفتن سایز مناسب آن است که در واحد پیکسل اندازه گیری می‌شود. تعداد پیکسل بالاتر چه در طول و چه عرض بنر به معنی بزرگتر شدن بنر است که حجم آن بر اساس کیلوبایت را افزایش خواهد داد.

حجمی که اکثر وب سایت های طراحی بنر برای تبلیغات استفاده می‌کنند چیزی در حدود صد کیلو بایت است. در ادامه مقاله سایز های استاندارد بنر در فوتوشاپ آورده شده است.

سایز های استاندارد بنر در فتوشاپ

سایز های استاندارد بنر در فتوشاپ
سایز بنر در فتوشاپ 9

همان طور که می‌دانید بنر ها بر اساس فرم کلی می‌توانند به دسته های مختلف تقسیم شوند. به طور مثال بنر های مستطیلی، بنر های مربعه، بنر های دکمه و بنر های بزرگ هر یک دارای ابعادی استاندارد هستند که در زیر آورده شده است.

سایز استاندارد بنر های مستطیلی

خود بنر های مستطیلی می‌توانند بر اساس حجم کلی به دسته های مختلف تقسیم شوند:

مستطیل های متوسط، مستطیل عمودی، مستطیل بزرگ، مربع مستطیل، مستطیل افقی و مستطیل افقی بزرگ عناوینی هستند که برای سایز های استاندارد بنر های مستطیلی به کار می‌روند.

مستطیل بزرگ با ابعاد ۳۰۰*۲۵۰ پیکسل، مستطیل عمودی ۲۴۰*۴۰۰ پیکسل، مستطیل بزرگ ۳۶۶*۲۸۰ پیکسل، مربع مستطیل ۱۸۰*۴۵۰ پیکسل، مستطیل افقی ۳۰۰*۱۰۰ پیکسل و مستطیل افقی بزرگ با ابعاد ۷۲۰*۳۰۰ پیکسل در نظر گرفته می‌شوند.

سایز استاندارد بنر های مربعی

بنر های مربعی در دو سایز ۲۵۰*۲۵۰ و ۱۲۵*۱۲۵ پیکسل هستند.

سایز استاندارد بنر های دکمه ای

بنر های دکمه خود نام هایی متفاوت دارند که در زیر انواع آن ها به همراه ابعادشان آورده شده است.

بنر کامل: ۴۶۸*۶۰ پیکسل

بنر نیمه: ۲۳۴*۶۰ پیکسل

بنر ریز: ۸۸*۳۱ پیکسل

بنر دکمه ای در ابعاد مختلف ۱۲۰*۹۰ و ۱۲۰*۶۰ پیکسل

بنر عمودی: ۱۲۰*۲۴۰ پیکسل

بنر بزرگ: ۷۲۸*۹۰ پیکسل

سایز استاندارد بنر های بزرگ

سایز های استاندارد بنرهای بزرگ شامل سه مورد می‌شود: ۱۶۰*۶۰۰ پیکسل، ۱۲۰*۶۰۰ پیکسل و ۳۰۰*۶۰۰ پیکسل.

سوالاتی که شاید برای شما هم جالب باشند :

چرا سایز بنر از اهمیت بالایی برخوردار است ؟

روزانه در سرتاسر اینترنت و دنیای واقعی، بنر های متفاوتی می بینیم که محصولات و یا خدمات مختلفی را به ما نمایش می دهند، شاید جالب باشه که بدونید تمام این بنر ها به شکل کاملا روانشناسی، طراحی شده اند تا در چشم مخاطب بهتر جای بگیرند و توجه بیشتری را جلب کنند، در متن مقاله به صورت کامل به این موضوع پرداخته ایم.

بهترین سایز برای بنر های تبلیغاتی چیست ؟

کاملا بستگی به محلی داره که می خواید از اون بنر استفاده کنید، با پیشرفت تکنولوژی بنر ها فقط برای خیابان ها ساخته نمی شوند و در شبکه های مجازی هم کاربرد دارند، اینکه چه سایزی برای بنر ها بهتره به مکانی بستگی داره که مورد استفاده قرار می گیره.در متن مقاله به صورت کامل به این موارد پرداخته ایم.

سایز های استاندارد بنر چیست ؟

به دلیل اینکه معمولا شرکت هایی که خدمات نصب بنر را انجام می دهند، همگی قانون هایی دارند که اندازه های ثابتی را در خودش جای داده، باز هم بستگی به مکان مورد نظر، بنر ها به سایز های استاندارد : مستطیل ، مربع ، دکمه ای و بنر های سایز بزرگ تقسیم بندی می شوند که در مقاله به اندازه پیکسل آن ها را شرح داده ایم.

علاوه بر سایز باید به چه نکاتی دقت کنیم ؟

توجه کنید که سایز تنها معیار برای یک بنر خوب نیست! طراحان بنر باید در رنگ آمیزی بنر دقت بسیاری به خرج دهند، توجه داشته باشید که برخی از رنگ ها چشم انسان را اذیت می کنند و در مقابل برخی بسیار ملایم با آن رفتار می کنند.انتخاب بهترین رنگ توسط طراحان باید خیلی جدی گرفته شود.

امیدواریم از این مقاله آموزشی لذت برده باشید ، برای سفارش چاپ انواع محصولات خود می توانید روی مجموعه چاپخانه تهران حساب باز کنید.

شما میتوانید اندازه بنر خود در فتوشاپ با هر واحدی که میخواهید وارد کنید البته اغلب بهتر است از سانتی متر استفاده کنید

برای این منظور فقط کافی است وارد قسمت image و سپس وارد قسمت image size شوید و در پنجره باز شده تظیمات اندازه خود را وارد کنید.

در ادامه توصیه میشود قبل از طراحی بنر، ابتدا فیلم آموزشی در ابتدای صفحه را مشاهده کنید

رزولوشن مناسب برای چاپ بنر بستگی به اندازه و محتوای بنر دارد. اما در کل، برای چاپ بنر با کیفیت بالا و تصویری شفاف، رزولوشن حداقل 150 DPI (پیکسل در اینچ) پیشنهاد می‌شود. برای بنرهای بزرگتر، مانند بنرهای تبلیغاتی خیابانی، رزولوشن 72 DPI نیز ممکن است کافی باشد.

همچنین، باید توجه داشت که برای چاپ بنر با رزولوشن مناسب، تصویر باید به اندازه واقعی طراحی شود و نباید تصویر با ابعاد کوچکتر به اندازه بزرگتر شده و یا تصویر با ابعاد بزرگتر به اندازه کوچکتر شده و یا تغییر ابعاد داده شود. همچنین، فایل باید در فرمت‌های قابل چاپ مانند PDF، TIFF و jpeg ذخیره شود.

سایز بنر برای سایت در فتوشاپ به عنوان یک تصویر باید به صورت پیکسلی تعریف شود. اندازه بنر برای سایت معمولاً در دو مقدار استاندارد یعنی ۱۲۸۰x۶۴۰ و ۱۲۰۰x۶۲۰ پیکسل است.

برای تعیین سایز بنر، می‌توانید به قسمت “New” در منوی “File” رفته و اندازه بنر را با توجه به نیاز خود وارد کنید. در این قسمت می‌توانید ابعاد، رنگ پس زمینه، وضوح و دیگر تنظیمات مربوط به تصویر خود را تعیین کنید.

همچنین، با استفاده از ابزار “Crop” می‌توانید اندازه بنر را تغییر دهید و به سایز مورد نظر خود تغییر دهید. برای این کار، ابتدا باید ابزار “Crop” را انتخاب کرده و سپس با کلیک کردن و نگه داشتن موس، اندازه بنر را به سایز مورد نظر تغییر دهید.

بعد از طراحی بنر، می‌توانید آن را به صورت فایل JPEG یا PNG ذخیره کنید و در سایت خود قرار دهید.

23984

73 دیدگاه برای “سایز بنر در فتوشاپ”

  1. سلام وقتتون بخیر یه بنر طراحی کردم میخواستم ببینم با ابعاد 85*200سانتی متر رزولوشن 150مناسب هست

    1. عرض سلام و احترام
      بهتره از رزولوشن 72 تا 100 استفاده کنید البته استاندارد کلیه چاپ بنر 72 هستش
      دقت کنید که روی پیکسل بر اینچ باشه
      توصیه میکنیم حتما فیلم آموزشی اول مقاله رو مشاهده کنید تا نکات مهم براتون مشخص باشه
      موفق باشید

    1. سلام وقتتون بخیر
      به طور کلی اگر بخواین رزولوشنو از بالا به پایین بیارید مشکلی نداره یعنی از 300 بیارید روی 72.
      اما اگر از پایین بیارید بالا با افت کیفیت مواجه میشید معمولا یعنی از 40 بیارید روی 72.
      موفق باشید

  2. سلام وقت بخير من يه بنر٣٠٠*١٥٠طراحي كردم رزولوشن روي٣٠٠گذاشتم وحجم فايل نزديك٢گيگ شده ميشه اونو روي٧٢يا١٠٠تغييرش بدم؟؟؟و چطوري ميتونم اونو ازش يهexportتو سايزA3بگيرم

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای چاپ بنر تو این سایز رزولوشن مناسب 72 هست
      به طور کلی رزولوشن 300 برای طراحی کارت ویزیت، تراکت، کاتالوگ و … استفاده میشه
      اما اگر خواستین از سایز آ3 اکسپورت بگیرید میتونید رزولوشنو 300 بذارید
      موفق باشید

  3. سلام خسته نباشید من یه بنر ۳ در ۷ میخوام طراحی کنم واحدش رو تو فتوشاپ باید بزارم ۳۰۰ در ۷۰۰ ؟؟؟
    و اینکه وقتی سایز بالا میره فونت فوق العاده ریز میشه و نمیشه فونت رو بیشر کنم ؟؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      تو فتوشاپ شما میتونید با هر واحدی اندازتونو وارد کنید اما اگر با سانتی متر وارد میکنید همین 300*700 درسته
      نکته بعدی اینکه باید رزولوشن روی 72 باشه
      در مورد اندازه فونت هم خدمتتون عرض کنم که کاملا سلیقه ای هست و استانداردی در این باره وجود نداره
      موفق باشید

      1. سلام و عرض ادب
        خیلی خوشحالیم که باعث جلب توجهتون شده
        با آرزوی موفقیت برای شما

        1. سلام ممنون از مطالب مفیدتون .
          من میخوام یه بنر طراحی کنم سایزش ۶۰در۸۰ است با توجه به لایه ها و عکس و متنهایی که داره سیو گرفتن هرمرحله خیلی زمانبره راهی نداره بتونم تو سایز کوچکتر کار کنم و در پایان کار سایز را بزرگ کنم؟

          1. سلام و عرض ادب
            شما میتونید هنگام خروجی گرفتن تمام لایه هارو ببندین و بعدش به راحتی خروجی پی دی اف و جی پگ بگیرید
            با آرزوی موفقیت برای شما

  4. سلام روزبخیر.برای طراحی بنر 4 متردر1 متر.ابعاد 400 سانت در100 سانت وارد کردم رزولوشنم روی 150 گذاشتم اما نمیدونم حالا پیکسل براینچ انتخاب کنم یا پیکسل برسانتی متر.ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. با عرض سلام و احترام
      برای چاپ بنرتون با این سایز باید رزولوشن روی 72 باشه و روی پیکسل بر اینچ
      حتما قبل از چاپ نهایی کیفیت کارتونو با اوپراتور دستگاه چک کنید

    1. سلام وقتتون بخیر
      بهتر از رزولوشن 100 استفاده کنید البته موقع چاپ حتما با اوپراتور دستگاه چاپ کیفیت نهایی رو بررسی کنید

  5. سلام خدمت شما!
    من فایلی طراحی کردم که اندازه اش ۱۱ انچ در ۴ انچ است روزولوشن را ۳۰۰ گذاشتم حالا حجم اش حدود یک mb میاید مشکلی ندارد؟
    یعنی اینقدر اندازه کم به اینچ اما حجم اش یک ام بی زیاد نیست؟
    سپاس پیشاپیش از پاسخ گویی تان

    1. سلام وقتتون بخیر
      شما میتونید از واحد های اندازه گیریه دیگه مثل متر و سانتی متر هم استفاده کنید
      در مجموع برای این سایز بهتر از رزولوشن های 72 تا 150 استفاده نمایید
      البته موقع چاپ بنر حتما با اپراتور دستگاه کیفیت نهایی رو چک کنید

  6. سلام. وقتتون بخیر
    من یک بنر میخوام طراحی کنم سایزش 338 × 110 هستش.
    به سانتی متر تنظیم کنم؟
    و رزولوشن روی چند باشه ؟ چون تعدادی عکس توشه.
    و RGB باشه یا cmyk ؟
    و موقع ذخیر با jpg ذخیره کنم؟

  7. سلام . وقت بخیر.من یک بنر در سایز ۳۳۸ × ۱۱۰ میخوام طراحی کنم.
    به سانتی متر تنظیم بشه؟ و رزولوشن چند باشه؟
    و cmyk باشه؟
    چون توش قراره تعدادی عکس بذارم. در این اندازه عکس ها چه سایزی باشه تو کار بهتره ؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      اندازتون با هر واحدی باشه فرقی نمیکنه میتونید از سانتی متر هم استفاده کنید
      بهتره از رزولوشن 72 تا 100 استفاده کنید
      اندازه تصاویر هم کاملا به سلیقه شما بستگی داره
      از کانال رنگ cmyk استفاده کنید
      در پایان موقع چاپ کیفیت نهایی رو با اپراتور دستگاه بررسی کنید

  8. سلام خسته نباشید
    من یه بنر میخام طراحی کنم سایز ۴۰۰
    سانتی متر در ۱۱۰
    چه رزولوشنی خوبه برای چاپ کیفیتش پایین نیاد ؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای این سایز بهتره از رزولوشن 72 استفاده کنید
      در پایان موقع چاپ کیفیت کارتونو حتما با اوپراتور دستگاه هماهنگ کنید
      با آرزوی موفیت برای شما

  9. سلام بنر ۶۰ در ۱۶۰ میخام طراحی کنم لطفا راهنماییم کنید از چه واحدی باید استفاده کنم پیکسل یا سانتی متر و رزولوشن چقدر باید باشه ؟؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      فرقی نمیکنه سایزتونو به صورت متر وارد کنید یا پیکسل
      رزولوشن کارتونو بین 72 تا 150 انتخاب کنید
      در پایان موقع چاپ حتما با اپراتور دستگاه چاپ بنر هماهنگ کنید

  10. سلام وقت بخیر
    برای بنر ۲.۵ در ۱ چه رزولوشن مناسب هست؟
    رزولوشن ۱۷۰ و‌به سانتی متر که گذاشتم خیلی هنگ میکنه و کُند میشه
    و اینکه سانتی متر بزارم یا پیکسل و…؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      رزولوشن 72 تا 100 کفایت میکنه البته حتما هنگام چاپ با اپراتور دستگاه هماهنگ کنید و فایلتونو به صورت نهایی چک کنید
      سایزتونو هم به صورت سانتی متر وارد کنید فرقی نمیکنه
      موفق باشید

      1. سلام من میخوام یک بنر در سایز 5 متر در 1.5 متر طراحی کنم اگر رزولوشن رو 300 بذارم مشکل ندارد؟

        1. سلام وقتتون بخیر
          تو این سایز اگه از رزولوشن 300 استفاده کنید حجم فایل نهاییتون بسیار زیاد میشه و اینکه چون سایزتون بزرگه رزولوشنه بالا عملا تفاوتی ایجاد نمیکنه
          پس بهتر از رزولوشن 72 تا 100 استفاده کنید و موقع چاپ حتما با اپراتور دستگاه کیفیت نهایی رو چک کنید

  11. سلام بنده میخواستم یک بنر برای یک دیوارد در ابعاد 7 در 2.79 متر درست کنم داخل فتوشاپ باید همین ابعاد رو وارد کنم یا نه و اینکه چه ابعادی پیشنهاد میشه برای این کار ؟

    1. سلام روزتون بخیر
      بعله ابعادی که می خواینو به صورت سانتی متر و یا متر وارد کنید و از رزولوشن 72 استفاده کنید برای این ابعادی که گفتین
      اگر میخواید سایزتونو تغییر بدین باید رزولوشن هم مقداری تغییر کنه
      در پایان هنگام چاپ نهایی کیفیت کارتونو با اوپراتور دستگاه چاپ هماهنگ کنید
      با آرزوی موفقیت برای شما

  12. با عرض سلام و وقت بخیر
    برای بنر ۴ در ۲ متر، رزولوشن ۷۲ مناسبه؟
    برای بنر ۱۸۰ سانت در ۸۰ سانت چطور؟
    من برای هر دو ۷۲ در نظر گرفتم.
    پیشاپیش ممنونم از پاسخگوییتون

    1. سلام روزتون بخیر
      برای بنر 180 * 80 بهتره از رزولوشن 100 تا 150 استفاده کنید اما برای سایز بزرگتون همون رزولوشن 72 مناسب هستش
      در پایان هنگام چاپ نهایی کیفیت کارتونو با اپراتور دستگاه چاپ هماهنگ کنید
      با آرزوی موفقیت برای شما دوست عزیز

      1. سلام و عرض ادب
        اندازه هاتونو آزاد هستین با هر واحدی که میخواین وارد کنید حتی همون سانتی متر وارد کنید
        رزولوشن تو چاپ بنر 72 هستش اگر دنیال کیفیت بالا تر هستین بهتتون چاپ پلات و لمینتو معرفی میکنیم
        با آرزوی موفقت برای شما
        در انتها توصیه میشه برای در ک بهتر فیلم آموزشی در ابتدای مقاله رو مشاهده کنید

  13. سلام خسته نباشید
    بنده می خوام یه بنر ۲ متر در ۱/۵ متر درست کنم.
    باید ابعاد به سانتی متر باشه یا پیکس و اینکه رزولوشن باید چقدر باشه؟

    1. سلام روزتون بخیر
      از رزولوشن 100 تا 150 استفاده کنید کفایت می کنه
      اندازه رو هم میتونید به صورت سانتی متر وارد کنید
      موفق باشید

      1. خیلی ممنونم
        یه سوال دیگه هم داشتم
        اگه ما یک طرح ۸۰ در ۱۲۰ سانت رو بخوایم به این ابعاد ( ۲ در ۱/۵ ) در بنر چاپ کنیم ، میشه با همون کیفیت چاپش کرد؟
        یا باید سایز و رزولوشن رو تغییر داد؟

        1. سلام روزتون بخیر
          همون سایزو تغییر بدین کافیه برای این ابعاد رزولوشن مورد نیاز حدودا بین 100 تا 150 کفایت میکنه
          موفق باشید

        2. سلام من بنر ۷.۵ متر در ۱.۲ متر باید طراحی کنم.دی پی آی میذارم ۳۰۰.منتهی خیلی سنگین میشه و لپ تاپ هنگ می‌کنه.حتی نمیتونم بصورتjpeg سیو کنم چون سایز اش از دو گیگ بیشتر میشه.راه چاره چیه

          1. سلام روزتون بخیر
            همون 72 دی پی آی کفایت میکنه اما موقع چاپ حتما با اوپراتور دستگاه چاپ هماهنگ کنید
            موفق باشید

  14. سلام . ببخشید برای طراحی یک بیلبورد ۷ متر در ۴ متر باید سایز طراحیم چقدر باشه و چه رزولوشنی از مات و پیکسل پیکسل شدمش جلو گیری میکنه

    1. سلام روزتون بخیر شما میتونید سایزتونو به صورت همون متراژ یا سانتی متر در نرم افزار طراحی وارد کنید و بهتره از وارد کردن سایز به صورت پیکسل خودداری کنید و سایزی که میخواینو به صورت سانتی متر یا متر وارد کنید و از رزولوشن 300 دی پی آی استفاده کنید
      موفق باشید

  15. سلام وقت بخیر۰ ممنون میشم راهنمایی کنید میخوان یک بنر یک در یک و نیم طراحی کنم باید روزلیشن ۷۲ باشه؟ و عرض و ارتفاع رو چند بزنم ۰ قسمت رنگ برای چاپ cmyk تنظیم کنم بعد شروع ب طراحی کنم؟

    1. سلام روزتون بخیر بهتره از رزولیشن 300 استفاده کنید طول و عرضتونو هم به صورت متر یا سانتی متر و یا میلی متر وارد کنید حتما لازم نیست اندازه ها به پیکس باشه
      موفق باشید خانوم امانی

      1. سلام آقای محقی، من در مورد بنر سوال دارم، ممنون میشم با شمارم تماس بگیرید
        ۰۹۲۲۲******۲

        1. سلام و عرض ادب
          شما میتونید داخل تلگرام پیام بذارید تا همکارانم در اولین فرصت پاسخگوی شما باشن

  16. سلام وقت بخیر ۰ عالی بود ۰ ببخشید من الان میخوام یک بنر طراحی کنم که سایزش یک در یک و نیم باشه باید روزلیشن رو ۷۲ بزارم و مدرنگیش رو cmyk بزارم بعد شروع ب طراحی کنم عرضش و ارتفاعش هم لطف کنید بگید چند بزنم یک در یک یعنی میشه عرض ۱۰۰ و ارتفاع ۱۵۰ وارد کنم؟ ۰ ممنونم از راهنمایتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *