تفاوت ساک دستی پارچه ای و مقوایی

تفاوت ساک دستی پارچه ای و مقوایی

آنچه در این مقاله می‌خوانید
امتیاز کاربران: 4.7 از 5 - (13 رای)

مراحل تولید و تفاوت ساک دستی پارچه ای و مقوایی در این مقاله  مورد بررسی قرار گرفته است. ساک دستی یکی از محصولات فرعی چاپخانه‌ها می‌باشد. این کالا در دو نوع پارچه ای و مقوایی تولید می‌شود. . قبل از آنکه تفاوت ساک دستی پارچه ای و مقوایی را بیان کنیم لازم است که ساک دستی را بهتر بشناسیم.

ساک دستی چیست

ساک دستی یکی از محصولات جانبی چاپخانه‌ها محسوب می‌شود. با توجه به اینکه بسیاری از شرکت ها و ادارات جهت تبلیغات خود از انواع مختلف گزینه‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند چاپ در این زمینه کاربرد فراوانی دارد.

به جهت اینکه هر موسسه بر اساس سلیقه و استراتژی هایی که دارد نوعی از تبلیغ را برای خود انتخاب می کند چاپ های تبلیغاتی نیز مدل های مختلفی پیدا کرده است. به عنوان مثال امکان چاپ بر روی انواع لیوان، خودکار، سررسید و یا هر وسیله ی اداری دیگر وجود دارد. لذا ادارات و شرکت ها با در نظر گرفتن انواع تفاوت ساک دستی پارچه ای و مقوایی اقدام به سفارش های مختلف به چاپخانه ها می کنند.

در این زمینه بهتر است پیش از هر اقدامی بررسی های کافی در رابطه با کالای تبلیغاتی و تفاوت ساک دستی پارچه ای و مقوایی صورت گیرد.

ساک دستی به عنوان یکی از کالاهای تبلیغاتی در انواع مختلف به چاپخانه سفارش داده می شود. به جهت اینکه برخی کالاها شرایط ویژه ای دارند ممکن است چاپ آنها دارای تفاوت هایی نیز باشد و تفاوت ساک دستی پارچه ای و مقوایی امری طبیعی است.

در این راستا ساک دستی به عنوان یک کالای تبلیغاتی پر کاربرد می‌تواند برای بسیاری از مراکز مورد پسند باشد. لذا با در نظر گرفتن انواع مختلف این کالا میتوان تصمیم مناسب تری نسبت به چاپ تبلیغات در هنگام چاپ ساک دستی گرفت.

ویژگی‌های ساک دستی

ساک دستی یکی از نمونه مواردی است که کاربرد فراوانی در مشاغل دارد. علاوه بر زمینه ی تبلیغاتی از این کالا جهت استفاده در مغازه ها نیز سفارش دریافت می شود. لذا انواع مختلفی از مدل های این ساک وارد بازار فروش شده است.

به طور کلی ساک های دستی دارای ویژگی های مشخصی می باشند. از جمله مهمترین انواع تفاوت ساک دستی پارچه ای و مقوایی، جنس و اندازه شان می باشد.

  • ساک های دستی در اندازه های مختلفی قابل تولید می باشند.
  • بر اساس نیاز مشتری اندازه های مختلفی برای این کالا تولید می گردد.
  • هر اندازه از ساک دستی مربوط به کالای مشخصی است و دارای ویژگی های متفاوتی است.

از جمله ویژگی های دیگری که برای ساک دستی وجود دارد جنس آن است. به جهت اینکه معمولا ساک ها از جنس مقوا و یا پارچه تولید می‌شوند می‌توان آن را به دو نوع کلی تقسیم‌بندی کرد.

به صورت کلی از هر نوع مقوایی برای تولید ساک دستی نمی توان استفاده کرد. لذا بهتر است در زمینه ی جنس مقوای مورد استفاده برای ساک از چاپخانه مشورت های لازم گرفته شود. علاوه بر مقوا جنس پارچه نیز جهت انواع این ساک ها مورد استفاده قرار می گیرد. امکان چاپ بر روی پارچه نیز در چاپخانه ها وجود دارد و می‌تواند برای مصارف مختلف سفارش داده شود.

مراحل تولید ساک با مقوا

ساک دستی از جمله کالاهایی است که برای تولید آن نیاز به طی مراحل متفاوتی می باشد. این نوع از ساک ها معمولا از مقواهایی با ضخامت های مشخص تولید می شوند.برای تولید این ساک ها لازم است تا مقوا در ابعاد مشخصی برش داده شود.علاوه بر آن نحوه ی تا شدن مقوا نیز به عنوان بخشی دیگر از پروسه ی چاپ مطرح است. لازم است تا برای این قسمت از دستگاه های مخصوصی جهت ایجاد خط تا بر روی مقوا استفاده شود. اندازه هایی که برای برش مقوا تعیین می شود نیز بر اساس سفارش مشتری و نیاز بازار تعیین می گردد.

در مرحله ی بعدی چاپی است که بر روی مقوا انجام می شود. این بخش از کار دارای تنوع فراوانی می باشد. برخی از موارد ممکن است چاپ به سفارش مشتری و به صورت تبلیغات بر روی ساک دستی انجام شود. در تعدادی از سفارش ها نیز چاپ تصاویر مختلف و یا طرح های متفاوت برای فروش در بازار انجام می گیرد.

هر کدام از این حالت ها بر اساس نوع سفارش انجام می شود و مشتری میتواند آنچه نیاز دارد را با کیفیتی مناسب از چاپخانه تقاضا کند. معمولا چاپخانه ها جهت انجام چنین سفارشاتی بسیار حرفه ای عمل کرده و کلیه موارد و نکات ضروری برای چاپ کیف دستی را در نظر می گیرند.

مراحل تولید ساک با پارچه

یکی دیگر از محصولات ساک دستی، انواع ساک های پارچه ای هستند. این  نوع از ساک ها می‌توانند در چاپخانه ها طراحی شوند. بر اساس اینکه ساک های پارچه ای ممکن است دارای شرایط مختلفی برای تولید باشند، لذا بیشتر در رابطه با چاپ روی آنها به چاپخانه ارجاع داده می شوند.

معمولا چاپخانه ها دارای دستگاه های کافی جهت انواع چاپ می باشند. ساک های دستی پارچه ای نیز از جنس های مختلفی تولید می شوند. پارچه هایی که در این نوع از ساک ها استفاده می شود میتوانند متفاوت باشند. در این شرایط چاپخانه با در نظر گرفتن نوع پارچه میتواند اقدام به چاپ و طراحی بر روی ساک دستی کند و سفارشات مشتری را بپذیرد.

اصلی‌تری تفاوت ساک دستی پارچه ای و مقوایی

عمده تفاوت ساک دستی پارچه ای و مقوایی در ادامه این بخش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مهمترین تفاوت ساک دستی پارچه ای و مقوایی که می‌توان عنوان کرد نوع رنگ پذیری پارچه و کاغذ است.با توجه به اینکه رنگ پذیری بر روی پارچه های مخصوص ساک های دستی بسیار با کیفیت است استفاده از این نوع چاپ برای بسیاری از افراد مطلوب تر است. علاوه بر آن به جهت ایجاد انعطاف بیشتر بر روی پارچه انتخاب این نوع از ساک ها مورد استقبال بیشتری واقع شده است. در مقابل این حالت ساک هایی که از مقوا ساخته می شوند برای رنگ پذیری نیاز به دقت بیشتری دارند و همین طور در برخی موارد لازم است تا مقوای گلاسه با روکش سلفون نیز مورد استفاده قرار بگیرد

یکی از انواع تفاوت ساک دستی پارچه ای و مقوایی این است که ساک دستی پارچه ای نسبت به مقوایی از ماندگاری بیشتری برخوردار است و این تفاوت‌ ساک دستی پارچه ای و مقوایی بسیار مهم است. لذا تمایل به استفاده از آن بیشتر می‌باشد. علاوه بر آن نوع پارچه ای که برای این مدل ساک ها استفاده می شود از مواد مخصوصی است که تاروپود نداشته و به صورت الیاف ویژه ای بافت می‌شود. لذا استفاده از آن برای بسیاری از افراد مورد قبول می‌باشد.اما به صورت کلی می‌توان انتخاب ساک دستی پارچه ای و یا مقوایی را کاملا سلیقه ای دانست.

جمع‌بندی 

در این مقاله سعی شد که تفاوت ساک دستی پارچه ای و مقوایی با بررسی جزئیات مورد بررسی قرار بگیرد. یکی از موضوعات مهم تفاوت ساک دستی پارچه ای و مقوایی که مورد بررسی قرار گرفته نحوه تولید هر یک از آنها می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *