چاپ کارت گارانتی پی وی سی

چاپ کارت گارانتی پی وی سی pvc با کیفیت

آنچه در این مقاله می‌خوانید
امتیاز کاربران: 4.7 از 5 - (12 رای)

در این مقاله قصد داریم در مورد چاپ کارت گارانتی پی وی سی اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. کارت گارانتی پی وی سی pvc یکی از پرکاربرد ترین مدل های کارت گارانتی می باشد. این نوع کارت به جهت دارا بودن شرایط خاص و ویژه، عمومیت بسیاری دارد. اکثر تولید کنندگان جهت ارائه ضمانت برای محصولات خود از کارت های پی وی سی استفاده می کنند.

این کارتها با دارا بودن ویژگی های منحصر به فرد می تواند مورد قبول بسیاری از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان قرار گیرد. به جهت کیفیت چاپ بر روی این نوع کارت ها استفاده از آنها بسیار راحت بوده و قابلیت چاپ روی این کارت ها نیز وجود دارد.

کارت گارانتی پی وی سی برخلاف کارت های معمولی از مواد ویژه‌ای تولید می شود. این کارت ها طی فرایند خاصی که در چاپخانه صورت می گیرد وارد بازار می گردند. به جهت اینکه  کارت های گارانتی دارای هولوگرام های مخصوص و یا ویژگی های خاصی هستند.

چاپ آنها نیز منحصر به فرد می باشد. کارت های گارانتی معمولاً از شماره سریال های خاصی تشکیل می شوند که توسط کارخانه تعیین می گردد. لذا لازم است تولیدکنندگان در این زمینه دقت کافی داشته باشند.

لذا چاپخانه با در اختیار داشتن اطلاعات کافی از محتوای قابل درج بر روی کارت گارانتی می تواند نمونه‌های بسیار مناسبی را به چاپ برساند. در ادامه این مقاله به بررسی انواع مختلف چاپ کارت گارانتی پی وی سی و مراحل آن می پردازیم.

نمونه ای از کارت گارانتی PVC

دلایل استفاده از چاپ کارت پی وی سی (pvc)

برای استفاده از هر محصولی دلایل متعددی وجود دارد. کارت گارانتی پی وی سی نیز به جهت ویژگی های منحصر به فردی که دارد مورد استقبال تولیدکنندگان قرار گرفته است.

این کارت دارای مزایای متعددی می باشد و بسیاری از نیازهای تولیدکنندگان را جهت ارائه  ضمانت نامه برطرف می کند. از قابلیت های اصلی این کارت می توان به داشتن انعطاف بالا در کنار نشکن بودن و مقاومت در برابر ضربه اشاره کرد. بر اساس این قابلیت کارت گارانتی پی وی سی می تواند با کمترین آسیب ممکن برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرد.

نکته دیگر در رابطه با این کارت ها خاصیت مقاومت آنها در برابر رطوبت و آب است. به جهت اینکه در ساختار این کارتها از ماده اولیه پی وی سی به جای کاغذ استفاده شده است این قابلیت به وجود می آید.

نمونه از کارت گارانتی پی وی سی شیشه ای

کارتهای گارانتی که از متریال پی وی سی تولید می شوند به صورت ضد آب و ضد رطوبت میباشند. از دیگر مواردی که برای این کارت ها قابل بیان است عمر طولانی مدت آنها و همچنین امکان بازیافت این کارت ها و استفاده مجدد از آنها می باشد.

نکته حائز اهمیت در استفاده از کارت گارانتی پی وی سی قابلیت تبدیل این کارت به یک کارت هوشمند می باشد.  در نتیجه تولید کنندگان می توانند با هوشمندسازی کارت گارانتی پی وی سی از محصولات خود به بهترین نحو ممکن حمایت کنند.

نوع چاپ کارت گارانتی پی وی سی (pvc)

کارت گارانتی پی وی سی با ویژگی های خاصی قابل چاپ می باشد. این کارت لازم است تا در اولین مرحله به صورت کامل طراحی شود. چاپخانه با در اختیار داشتن طراحان حرفه ای می‌تواند به تولیدکنندگان در این زمینه کمک کند. در ادامه پس از طراحی کامل کارت گارانتی پی وی سی نوبت درج اطلاعات بر روی کارت می رسد.

در این کارت ها امکان چاپ دورو وجود دارد و می توان در هر دو طرفه کارت اطلاعات چاپ کرد. در مرحله پس از طراحی کارت گارانتی وارد پروسه چاپ می گردد. اولین بخش از این پروسه انتخاب نوع کارت و ضخامت آن می باشد. کارت های  گارانتی معمولاً با ضخامت های بین ۵۰۰ تا ۷۶۰ میکرون موجود می باشند.

تولید کنندگان بر مبنای شرایط خاص خود می توانند هر کدام از این ضخامت ها را انتخاب کرده و جهت چاپ مشخص کنند.

در برخی موارد تولید کننده نیاز به چاپ کارت گارانتی پی وی سی سفارشی دارد و ضخامت ویژه‌ای را در نظر می‌گیرد. در مرحله بعد رنگ چاپ کارت گارانتی پی وی سی تعیین می شود. چاپ کارت گارانتی معمولا در رنگ های سفید یا سیاه و همچنین نقره ای یا طلایی قابل اجرا هستند. این کارت ها می توانند در صورت نیاز تولید کننده هوشمند سازی شوند.

در مرحله هوشمند سازی لازم است کارت گارانتی پی وی سی توسط دستگاه‌های مخصوصی هوشمند سازی گردد. همچنین امکان خواندن کارت و یا بارکد مخصوص برای آنها فعال شود. در بخش بعد به معرفی دستگاههای چاپ کارت گارانتی پی وی سی پرداخته خواهد شد.

دستگاه های چاپ کارت گارانتی پی وی سی

کارت های گارانتی معمولی عموما توسط دستگاه مخصوصی به چاپ می رسند. با توجه به اینکه متریال اصلی کارت گارانتی از مواد پی وی سی می باشد لذا لازم است تا دستگاه‌های چاپ مخصوصی این کارت ها را  به چاپ برساند. معمولاً چاپخانه‌ها با در اختیار داشتن امکانات کافی می‌توانند کارت های گارانتی را به خوبی چاپ کنند.

نکته مهمی که در زمینه کارت گارانتی مورد توجه می باشد متفاوت بودن اطلاعات موجود بر روی هر کارت است. در اکثر موارد کارت گارانتی حاوی اطلاعاتی است که به صورت منحصر به فرد برای هر دستگاه به چاپ می رسد. لذا بهتر است در این زمینه از دستگاه های مخصوصی استفاده شود. چاپ کارت معمولاً توسط دستگاه چاپ افست صورت می گیرد. در این حالت کارت  با تیراژ بالا به چاپ می رسد.

اما به جهت اینکه چاپ کارت گارانتی پی وی سی به صورت منحصر به فرد می باشند و هر کارت دارای اطلاعات مخصوصی است  لذا  لازم است از دستگاه دیجیتال جهت چاپ استفاده شود. دستگاه های دیجیتال به جهت طرز کار ویژه ای که دارند میتوانند برای چاپ کارت گارانتی پی وی سی به صورت جداگانه چاپ داشته باشند.

برخی تولیدکنندگان بر اساس تمایل خود اقدام به خرید دستگاه های مخصوص چاپ کارت گارانتی پی وی سی می کنند. لازم است در رابطه با خرید این دستگاه بررسی های اولیه صورت گیرد. در برخی موارد ممکن است اقدام به چاپ این نوع کارت ها با دستگاه های چاپ دیجیتال چندان به صرفه نباشد.  بهتر است تا پیش از اقدام به خرید دستگاه و پرداخت هزینه های وابسته به آن با چاپخانه مشاوره های لازم صورت گیرد. زیرا ممکن است این اقدام تنها باعث ضرر زدن به تولید کننده شده و نتیجه ی مطلوب نیز حاصل نگردد.

جمع‌بندی

در این مقاله در مورد چاپ کارت گارانتی پی وی سی اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دادیم. چاپخانه تهران مفتخر است که می‌تواند خدمات نوین چاپی را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار شما قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *