چاپخانه تهران

انواع کاغذ چاپ عکس | لاستر ، متالیک، سیلک، گلاسه براق و نیمه

آنچه در این مقاله می‌خوانید
امتیاز کاربران: 4.6 از 5 - (21 رای)

زمانی که حرف از چاپ بر روی عکس می شود، سوال پیش می آید که بهترین کاغذ برای چاپ عکس چه کاغذی است ، با ما باشید تا در مقاله انواع کاغذ چاپ عکس به شما اطلاعاتی حیاتی ارائه دهیم. برای خرید انواع کاغذ چاپ برای عکس از چاپخانه تهران همین حالا با ما تماس بگیرید.

هر چقدر هم که کیفیت عکس شما بالا باشد هنگامی که آن را بر روی یک کاغذ معمولی چاپ می کنید ، کیفیتی خیلی معمولی و پایین را تحویل می گیرید.

اما اگر عکس با کیفیت خود را بر روی کاغذ مخصوص عکس چاپ کنید ، شاهد کیفیت بی نظیر عکس خود می شوید.

علاوه بر هنر عکاسی که از شما عکسی را تهیه می کند و ژست شمایی که جلوی دوربین ایستاده اید، کاغذی که قرار است بر روی آن عملیات چاپ صورت بگیرد نیز بسیار اهمیت دارد تا بتواند از آن عکس یک اثر هنری بوجود بی آورد.

کاغذ چاپ عکس

برای چاپ کردن روی عکس کاغذ های متفاوتی وجود دارد که هرکدام دارای ویژگی های های خاصی هستند و کیفیت متفاوتی دارند. با ما همراه باشید تا درباره انواع کاغذ چاپ عکس بیشتر اطلاعات کسب کنیم.

قبل از اینکه به مسئله انواع کاغذ چاپ عکس بپردازیم باید در نظر داشته باشید که علاوه بر معیار های گفته شده ، انتخاب یک چاپخانه معتبر و بزرگ برای ثبت آثار شما نیز مهم است.

یکی از بهترین چاپخانه های موجود در تهران را می توان تهران پرینت نام برد ، این چاپخانه با سال ها تجربه در زمینه چاپ انواع محصولات ، خرید و فروش کاغذ و … جزو بهترین چاپخانه تهران معرفی شده است و شرکت های بزرگ زیادی سالیانه قرارداد می بندند و از مشتریانی خوشنود دارند.

انواع کاغذ مخصوص چاپ عکس

انواع کاغذ مخصوص چاپ عکس

کاغذ های بسیار زیادی برای چاپ کردن عکس بر روی آن ها وجود دارد ، ما در این قسمت به برخی از مهمترین و با کیفیت ترین این کاغذ ها می پردازیم و اشاره می کنیم که هرکدام از این کاغذ ها بدرد چه نوع چاپی می خورند و چه ویژگی هایی دارند.

کاغذ عکس گلاسه براق

کاغذ عکس لاستر مات

کاغذ عکس سیلک

کاغذ متالیک

انواع کاغذ چاپ عکس + توضیحات به شرح زیر است :

کاغذ گلاسه براق برای چاپ عکس

یکی از پرمصرف ترین کاغذ هایی که برای چاپ عکس مورد استفاده قرار می گیرد کاغذ گلاسه براق است.

بسیاری از مردم به دلایل مختلف روی به این کاغذ چاپ عکس های خود می آورند.

برای شناسایی کردن کاغذ گلاسه براق و غیر براق می توانید آن را بر روی نور قرار دهید ، اگر کاغذ هنگامی که در معرض نور قرار گرفت برق زد به این معنی است که کاغذ شما کاغذ گلاسه براق است.

کاغذ گلاسه براق برای چاپ عکس

این کاغذ معمولا برای چاپ عکس هایی با محتویات شاد به کار می رود، افراد زیادی به دلیل درخشندگی که این کاغذ از خود ساطع می کند این کاغذ را انتخاب می کنند و به همین دلیل است که از محبوبیت بسیاری در جهان و علل خصوص در کشور ایران برخوردار است.

اما نکته هایی وجود دارد که قبل از سفارش کاغذ گلاسه براق باید آن را در نظر بگیرید، این کاغذ به اثرانگشت بسیار حساس است و اگر از افرادی هستید که به این مسئله اهمیت نمی دهید بهتر است که اصلا طرف این کاغذ نروید.

اثرانگشت شما به بدترین شکل ممکن بر روی این کاغذ هک می شود پس اگر از افرادی هستید که برای عکس های خود ارزش قائل نیستید و یا در ناحیه امنی از آن نگهداری نمی کنید بهتر است که فکر خرید این نوع کاغذ چاپ عکس را از ذهن خود دور کنید.

مزایا و معایب کاغذ گلاسه برای چاپ عکس

این کاغذ به حدی حساس است که شما می توانید با قرار دادن آن جلوی نور خورشید فلزات براقی که برای ساخت این کاغذ مورد استفاده قرار گرفته است را مشاهده کنید.

این عکس از خاصیت های دیگری نیز برخوردار است که برای مثال یکی از آن ها پوشاندن برخی از ایرادات عکس است که به اصطلاح به آن نویز گیر نیز می گویند.

مزایا و معایب کاغذ گلاسه برای چاپ عکس

توجه داشته باشید که خود کاغذ گلاسه براق دارای دو دسته بندی نیمه براق و براق است که در اکثر مواقع از یک مدل لابراتور برای ساخت آن ها استفاده می شود.

کاغذ گلاسه براق آسیب پذیر است و نمی توان آن را برای نگهداری و استفاده طولانی مدت انتخاب کرد، این مشکل یکی از بزرگترین ضعف هایی است که افراد را برای خرید این کاغذ به شک می اندازند.

کاغذ عکس مات یا لاستر

کاغذ عکس مات یا لاستر

کاغذ عکس لاستر را می توان به عنوان یکی از پرکاربردترین و پرمصرف ترین کاغذ های چاپ عکس دانست.

این کاغذ کاربرد بسیار زیادی در انواع مصارف تجارتی و صنعتی دارد، از مهم ترین دلایلی که این کاغذ کاربرد زیادی دارد این است که هیچ نوع براقیتی ندارد و در مقابل با اثرانگشت و خطرات احتمالی که برای عکس پیش می آید مقاوم هستند.

علاوه بر آن کاغذ عکس مات یا همان لاستر از قیمت مناسب و ارزان تری نسبت به سایر کاغذ های چاپ دارد. معمولا در خانواده ها هنگامی که می خواهند عکس های قدیمی و دسته جمعی که تعداد بالایی هم نیز دارند را چاپ کنند از این نوع کاغذ ها استفاده می کنند که هزینه کمتری پرداخت کنند.

کاغذ های لاستر به گونه ای طراحی شده اند که هیچ انعکاس نوری را از خود بروز نمی دهند و استفاده از عکس هایی که رنگ مشکی و تیره دارند می توانند بهترین تاثیر را در چاپ عکس شما داشته باشند و کیفیت بالای خود را به نمایش بگذارد.

توجه داشته باشید که این کاغذ برای جرئیات عکس شما به کار نمی رود و اگر از افرادی هستید که می خواهید تمام جزئیات عکس را به نمایش بگذارید ، این کاغذ به درد شما نمی خورد.

عکس هایی که کیفیت پایینی دارند می توانند به خوبی در این کاغذ به نمایش آورده شوند زیرا افراد نگاهی به جزئیات این عکس ها نمی اندازد.

ویژگی های کاغذ لاستر

کاغذ لاستر یک نوع کاغذ است که به دلیل ویژگی های خاص خود، در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. این کاغذ با ترکیبی از فیبر های چوب و مواد شیمیایی ساخته می شود و به دلیل سختی و مقاومت بالا، بسیار مناسب برای استفاده در بسته بندی، چاپ، تولید کارت و سایر محصولات است.

ویژگی های کاغذ لاستر:

1- سختی بالا: کاغذ لاستر به دلیل داشتن فیبر های چوب با کیفیت بالا، سختی و مقاومت بالایی دارد. این ویژگی باعث می شود که این کاغذ برای استفاده در صنایع بسته بندی و تولید محصولات با مقاومت بالا مناسب باشد.

2- قابلیت چاپ: کاغذ لاستر با داشتن سطح صاف و نرم، قابلیت چاپ بالایی دارد. این ویژگی باعث می شود که این کاغذ برای چاپ بر روی محصولاتی مانند کارت های تجاری و بسته بندی های با طرح خاص، مناسب باشد.

3- مقاومت در برابر رطوبت: کاغذ لاستر به دلیل داشتن مواد شیمیایی خاص، مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد. این ویژگی باعث می شود که این کاغذ برای استفاده در صنایع بسته بندی محصولات با خاصیت ضد آب مناسب باشد.

4- قابلیت بازیافت: کاغذ لاستر به دلیل داشتن فیبر های چوب با کیفیت بالا، قابلیت بازیافت بالایی دارد. این ویژگی باعث می شود که این کاغذ به عنوان یک ماده بازیافتی، در حفظ محیط زیست موثر باشد.

5- قابلیت پذیرش رنگ: کاغذ لاستر به دلیل داشتن سطح صاف و نرم، قابلیت پذیرش رنگ بالایی دارد. این ویژگی باعث می شود که این کاغذ برای چاپ بر روی محصولات با طرح خاص، مناسب باشد.

در ادامه جواب به سوال انواع کاغذ چاپ عکس می پردازیم به :

کاغذ سیلک برای چاپ عکس

کاغذ سیلک برای چاپ عکس

نوع دیگر کاغذ چاپ عکس وجود دارد که به آن کاغذ سیلک و یا کاغذ ابریشمی گفته می شود.این نوع کاغذ را می توان از پرطرفدار ترین کاغذ ها برای چاپ عکس دانست که تقریبا اکثر لابراتوارها از آن پشتیبانی می کنند.

این نوع کاغذ ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می شوند و به عبارتی کنتراست خوبی دارند،این کاغذ ها برای چاپ های حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

کاغذ سیلک بری عکاسانی که حرفه هستند و نیازی به پرداخت هزینه بالا برای چاپ عکس خود ندارند بهترین گزینه است.

کاغذ سیلک را می توان بین کاغذ گلاسه مات و براق دانست، رنگ به کار رفته بر روی این نوع کاغذ بسیار زنده و به اصطلاح انگلیسی شارپ می باشد.

با لمس کردن این کاغذ به راحتی متوجه خواهید شد که جنس این کاغذ زبر است و بافت های درشتی دارد.

یکی از مهمترین ویژگی های کاغذ سیلک همانند کاغذ لاستر می باشد و آن این است که اثرانگشت بر روی آن جای نمی ماند.

کاغذ سیلک از کیفیت مناسبی برخوردار است و مانند کاغذ قبلی از خطرات احتمالی جلوگیری می کند و برای محافظ عکس ها مناسب است.

پیشنهاد تیم تهران پرینت به شما عزیزان برای چاپ عکس های خود این کاغذ می باشد ، این کاغذ از کیفیت مناسبی برخوردار است و در عین حال از قیمت ارزانی نیز بهره مند است.

شما می توانید برای جاپ ارزان و فوری خود از این کاغذ ها استفاده کنید.

کاغذ متالیک برای چاپ عکس

کاغذ متالیک برای چاپ عکس

کاغذ متالیک برای کاغذ چاپ عکس یکی از گرانترین و بدون شک با کیفیت ترین کاغذ ها برای چاپ عکس می باشد، کاغذ متالیک را می توان لوکس ترین و شیک ترین کاغذ برای چاپ عکس دانست.

فلزاتی که در این کاغذ به کار رفته مانند نقره است و از کیفیت بالایی برخوردار است و کیفیت بسیار خوب و ظاهری شفاف و دل پسند دارد.

کیفیت این کاغذ به قدری بالا است که شما می توانید کوچک ترین نقاط عکس را در این کاغذ مشاهده نمایید.

توجه داشته باشید که برای استفاده از این کاغذ ها باید عکسی با کیفیت داشته باشید در غیر این صورت هزینه خود را به دور می ریزید.

وضوع و شفافیت در این کاغذ ها به قدری زیاد است که شاید شما تصور کنید که در حال تماشای تصویری سه بعدی هستید.

کاغذ متالیک از کیفیت و مقاومت بسیار خوبی نیز برخوردار است. شما می توانید برای خرید این کاغذ همین حالا با ما تماس بگیرید.

در عبارتی خلاصه می توان گفت که تمام ویژگی های کاغذ های گفته شده در این کاغذ وجود دارد.

فلزات به کار رفته در این کاغذ ارزشمند است و شما می توانید آن را با آب بشویید، که البته همه این ویژگی های گفته شده باعث می شود که کاغذ متالیک از قیمت بالایی برخوردار باشد.

امیدواریم که از مقاله انواع کاغذ چاپ عکس لذت برده باشید و الان بتوانید به راحتی برای انتخاب کاغذ چاپ خود اقدام کنید، شما می توانید تمامی کاغذ های نام برده شده را با تخفیف ویژه ای از چاپخانه ما خریداری کنید.

برای شما عزیزانی که تا انتهای مقاله با ما بودید تخفیف ویژه ای در نظر گرفته ایم، برای چاپ تقویم در تهران همین حالا تماس بگیرید تا به صورت رایگان برای شما ارسال کنیم.

مشخصات کاغذ چاپ عکس

کاغذ چاپ عکس دارای مشخصاتی می باشد که این مشخصات با چاپ تصویر بر روی آن ها مرتبط است مانند : وزن، ابعاد، رنگ و … مثلا هرچه وزن کاغذ چاپ عکس بیشتر باشد مقاومت آن نیز بیشتر می شود که کاغذ با مقاومت بالا معمولا در کتاب ها استفاده می شود.

مشخصات کاغذ چاپ عکس

از مشخصات کاغذ چاپ عکس که بسیار به آن توجه می شود قیمت آن می باشد که هرچه کاغذ ارزان تر باشد کیفیت چاپ عکس و تصاویر در آن ها پایین تر از کاغذهای جنس مرغوب می باشد. پس بهتر است برای کارهای مهم از کاغذهای گران و مرغوب استفاده کنید و برای کارهای روزمره کاغذهای ارزان از جنس معمولی تر را مورد استفاده قرار دهید.

اننتخاب برند نکته ای است که باید در هنگام انتخاب کاغذ چاپ عکس به آن دقت کنید و بهتر است که از کاغذهایی که روی آن ها گرد و خاک نشسته استفاده نکنید چون در کیفیت چاپ تصاویر تاثیر منفی میگذارد.

 

شاید برای شما هم سوال باشد :

چرا برای چاپ عکس، کاغذ های متفاوتی وجود دارد؟

وقتی حرف از چاپ عکس میشه، علاوه بر دستگاه هایی که برای عملیات چاپ مورد استفاده قرار می گیرند،کاغذی که چاپ رویش انجام می شود نیز می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی خروجی تصویر داشته باشد، هر چقدر هم که دستگاه خوبی برای چاپ داشته باشید، اگر کاغذ مناسبی نداشته باشید کیفیت عکس شما چندان خوب نخواهد شد.به همین دلیل هم است که کاغذ های متفاوتی برای چاپ عکس پدید آمده اند.

معروفترین کاغذ هایی که برای چاپ عکس مورد استفاده قرار می گیرند ؟

کاغذ های بسیاری برای چاپ کردن عکس روی آن ها وجود دارند، اما در یک دسته بندی کلی کاغذ های محبوب به : کاغذ گلاسه براق ، لاستر مات ، سیلک و متالیک تقسیم بندی می شود.
به طور کلی از کاغذ های گلاسه و فتوگلاسه برای چاپ بسیار استفاده میشود و کیفیت مناسبی هم برای چاپ دارند

تفاوت کاغذ های چاپ عکس در چیست ؟

واضح است که هر کاغذی، مناسب برای یکی از روش های چاپ می باشد،برای مثال اگر قصد چاپ یک عکس سیاه و سفید دارید، نیازی به استفاده از کاغذ گران ندارید زیرا تفاوتی در کیفیت شما قائل نمی شود و یا حتی در مواردی ممکن است کیفیت آن را پایین تر بیاید.

قیمت کاغذ های مختلف چاپ عکس ؟

کاغذهای چاپ عکس، بستگی به ویژگی و همینطور اصالتی که دارند قیمت گذاری می شوند، طبیعی است که کاغذ هایی که برای چاپ های رنگی با کیفیت مورد استفاده قرار می گیرد گرانتر از کاغذ های چاپ سیاه سفید باشد.

دستگاه های چاپ بر اساس اندازه ؟

نکته مهم هنگام چاپ عکس این است که اساسا باید بدانید که چه دستگاه و چه چاپی مورد نیاز شما میباشد.
تفاوت چاپ ها اغلب در اندازه ها میباشد و به طور کلی در صورتیکه اندازه چاپ بزرگتر بشود نوع چاپ تغییر میکند
به صورت استاندارد برای اندازه های آ3 و کوچک تر از چاپ دیجیتال استفاده میشود و برای اندازه های بزرگتر از آ3 باید از چاپ پلات و لمینت استفاده کنید

چاپ عکس در تیراژ بالا ؟

چنانچه بخواهید از یک عکس در تیراژ بالا چاپ کنید (حداقل 500 عدد)، دیگر به صرفه نیست که بخواهید از چاپ دیجیتال و یا پلات و لمینت استفاده کنید و در این حالت میتوانید از چاپ افست استفاده کنید که علاوه بر کیفیت بالا،قیمت مناسبی هم دارد
چاپ تهران بزرگترین مرکز چاپ با افست با بهترین کیفیت و قیمت میباشد

یک دیدگاه برای “انواع کاغذ چاپ عکس | لاستر ، متالیک، سیلک، گلاسه براق و نیمه”

  1. سلام واحترام
    مقاله بسیار خوب ومفیدی بود واستفاده کردم ازش…
    به نکات خوبی اشاره شده بود…
    ممنونم از نویسنده مقاله…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *