سایز استاندارد کارت ویزیت در فتوشاپ | مستطیل و مربع به پیکسل

سایز استاندارد کارت ویزیت در فتوشاپ | مستطیل و مربع به پیکسل

آنچه در این مقاله می‌خوانید
امتیاز کاربران: 4.8 از 5 - (103 رای)

توصیه میشود قبل از شروع طراحی کارت ویزیت، برای آشنایی با تنظیمات طراحی حتما ویدیو زیر را مشاهده کنید

بسیاری از کاربران در گوگل جستجو می کنند که سایز کارت ویزیت در فتوشاپ به چه صورت است ، بدین منظور تیم طراحی تهران پرینت تصمیم گرفته است که مقاله ای را با همین عنوان منتشر کند و در مورد این موضوع نکاتی را ارائه دهد.

سایز استاندارد کارت ویزیت

قبل از هرچیزی باید بدانید که هیچ سایت استاندارد کارت ویزیت وجود ندارد و تقریبا هر کارت ویزیتی با هر سایزی قابل چاپ می باشد. با این حال طبق یک قرار داد نانوشته کار های ویزی در ابعاد مختلف خود در سایز هایی زیر به چاپ میرسند که در لیست زیر اولینت آن ها را از زیاد به کم مرتب نموده ایم.

 

یکی از ابعاد استاندارد چاپ کار ویزیت عمودی در ایران 85 در 48 میلیمتر می باشد. البته باید حدود 3 میلیمتر فضای کادر را اظافه تر در نظر بگیرید تا حاشیه امنی برای برش نیز اظافه شود.

کشور های مختلف دارای استاندارد های مختلف سایز کارت ویزیت  می باشند که در ایران نیز چنین چیزی وجود دارد اما بسیاری از چاپ خانه ها اقدام به برش کار ویزیت با ابعاد دلخواه شما نمی کنند و ابعاد مخصوص به خود را دارند.

سایز استاندارد کارت ویزیت

اما سایز کارت ویزیت مربع در ایران نیز 65 در 65 میلیمتر می باشد.

همچنین یک سایز تایید شده بین المملی برای چاپ و برش کارت ویزیت وجود دارد که یکی از آن ها 85 در 48 میلی متر می باشد و دیگری 90 در 60 میلیمتر است.

تهران پریت اقدام به تولید و چاپ انواع کارت ویزیت با ابعاد دلخواه با بهترین قیمت و کیفیت می کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

سایز کارت ویزیت در فتوشاپ‌

اما باید بدانید که سایز کارت ویزیت در فتوشاپ و طراحی های آن نیاز مند رعایت چند نکته می باشد.

اولین نکته در خصوص سایز کارت ویزیت در فتوشاپ رزولیشن آن می باشد که حداق 300 باید باشد. علاوه بر آن نوع سیستم رنگی طراحی شما باید CMYK باشد. علاوه بر آن نوع رنگ سیاه به کار رفته در متن یا کیو آر کد باید به صورت زیر باشد.

C:0 M:0 Y:0 k:100

همچنین در طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ سعی در رعایت نسبت ها داشته باشید و سعی کنید که کارت ویزیت را در ابعاد بزر اما با نسبت های توضیح داده شد در آورید.

سایز کارت ویزیت در فتوشاپ‌

توجه داشته باشید که کارت ویزیت ها در برخی از کسب و کار ها دارای تغیراتی از لحاظ اندازه می شوند، شما باید متناسب با کسب و کاری که قصد دارید عملیات چاپ را انجام دهید این اندازه ها را در بیاورید.

سایز فونت کارت ویزیت

سایز فونت کارت ویزیت می بایست کوچک تر از 6pt نباشد در غیر این صورت به علت کوچکی بیش از اندازه خوانده نمی شود.

البته برخی از کارت ویزیت ها از لحاظ اندازه با هم تفاوت بسیاری دارد که متناسب با آن سایز فونت می تواند بیشتر شود.

هنگامی که کارت ویزیت در دست قرار می گیرد کلمات و جملات شما باید بدون دردسر خوانده شوند و مشتری نباید برای خواندن کلمات به سختی بخورد.

کارت ویزیت را در محیط فتوشاپ ارزیابی نکنید و بهتر است که آن را در دست بگیرید و به صورت فیزیکی آن را لمس کنید.

سایز فونت مناسب در طراحی کارت ویزیت

اندازه فونت برای چاپ کارت ویزیت باید به گونه ای باشد که مخاطبان بتوانند آن را به راحتی خوانده و پیام مورد نظر را درک کنند. اگر فونت بسیار کوچک باشد، مخاطبان ممکن است نتوانند آن را به راحتی خوانده و اطلاعات لازم را دریافت کنند. به علاوه، اگر فونت بسیار بزرگ باشد، کارت ویزیت شما بسیار پر فراز و نشیب خواهد بود و قابل خواندن نخواهد بود.

اندازه فونت مناسب باید برای تمام مخاطبان قابل خواندن باشد. اگر کارت ویزیت شما برای گروه سنی خاصی طراحی شده است، می توانید اندازه فونت را بر اساس این گروه تعیین کنید.

در اینجا چند راهنمایی برای انتخاب اندازه فونت مناسب برای چاپ کارت ویزیت آورده شده است:

1. اندازه فونت باید برای تمام مخاطبان قابل خواندن باشد.

2. اندازه فونت باید به گونه ای باشد که مخاطبان بتوانند پیام مورد نظر را به راحتی درک کنند.

3. اندازه فونت باید بر اساس گروه سنی و هدف کارت ویزیت تعیین شود.

4. اگر کارت ویزیت شما برای گروه سنی خاصی طراحی شده است، می توانید از فونت های بزرگتر یا کوچک تر استفاده کنید.

5. اندازه فونت باید برای تمام قسمت های کارت ویزیت یکسان باشد. البته میتوانید عناوین را بزرگتر کنید اما به طور کلی اختلاف زیاد در اندازه فونت ها، باعثزشت شدن طراحی میشود

 

اندازه فونت ها در طراحی کارت ویزیت

6. در نظر داشته باشید که فونت های بزرگتر از 14 پیکسل و کوچکتر از 6 پیکسل برای چاپ کارت ویزیت مناسب نیستند.

7. برای جلب توجه، می توانید از رنگ های قوی و جذاب در کارت ویزیت خود استفاده کنید.

سایز کارت ویزیت در کورل و ایلوستریتور

سایز کارت ویزیت در کورل و ایلوستریتور نیز مانند فتوشاپ می باشد. البته به علت کدینگ های متفاوت رنگ ها ممکن است در چاپ کارت ویزیت شاهد اختلافی جزئی میان رنگ های به چاپ رسیده باشیم.

همچنین رنگ بندی چاپ آفست و دیجیتال و همچنین نوع کاغذ به کاررفته و نیز می تواند بر تغییر جزئی رنگ ها هنگام چاپ تاثیر گذار باشد.

در حالت کلی سایز کارت ویزیت در کورل و ایلوستریتور تفاوت آنچنانی ندارد و اگر طراحی خود را با دقت انجام دهید به هیچ مشکلی نمی خورید و می توانید کارت خود را چاپ کنید.

اندازه کارت ویزیت به پیکسل

به طر معمول راهی نیست که به توان اندازه کارت ویزیت به پیکسل را به صورت دقیق تشخیص داد اما یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار این است که ابتدا استاندارد مورد نظر خود را در قالب بک پروژه در فتوشاپ باز کنید.

به طور مثال ما یک پروژه با اندازه 850 در 480 و رزولیشن 300 ایجاد می کنیم و طراحی های دلخواه را روی آن پیاده سازی می نماییم.

هنگام خروجی گرفتن عکس از این تصویر می توان نسبت دقیق ابعاد انتخاب شده را هنگام تغییر ابعاد از زیاد به کوچک و یا بلعکس در آورد.

در صورتی که می خواهید خودتان اقدام به طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ نمایید بهتر است به موارد ذکر شده دقت نمایید. سپس یک فایل psd به همراه نام فونت های استفاده شده و همچنین یک تصویر png از پروژه خود برای واتساپ شماره های تهران پرینت ارسال نمایید تا با دریافت جزئیات بیشتر از مراحل قیمت پروژه با شما تماس گرفته شود.

اندازه کارت ویزیت به پیکسل

حاشیه امن کارت ویزیت

یکی از مهم ترین نکاتی که در طراحی کارت ویزیت ها رعایت می شود حاشیه امن است ، حاشیه امن در واقع مقدار فاصله ای است که باعث می شود در مرحله بریدن ، صدمه ای به محتوای اصلی کارت ویزیت وارد نشود.

اندازه گیری اینکه چقدر حاشیه کافی است کاملا بستگی به سایز و اندازه کارت شما دارد ، متناسب با آن بیشتر و یا کمتر می شود.

برای مثال اگر شما کارت ویزیتی در اندازه های 9 و 6 را در دست طراحی دارید ، باید به صورت تقرینی اندازه 8.5 و 5.5 را در نظر بگیرید.

این اندازه ها بسیار اهمیت دارند توجه داشته باشید که در برخی از طراحی ها ، در نظر نگرفتن این نکات ریز می تواند بسیار بد باشد و یا به صورت کلی پروژه را بهم بریزد.

 

نکاتی جالب برای سایز کارت ویزیت

در گذشته زمانی که در قرن نوزدهم قشر ثروتمند جامعه های غربی برای مراسم های خود اقدام به تهیه کارت ویزیت می کردند در بیشتر مواقع آن ها تصویر و کروکی محل زندگی خود را بر روی آن هک می کردند. چاپخانه ها نیز مجبور بودند تا آن ها را در ابعاد مختلف به چاپ بر سانند.

اما کم کم با ورود کارت های اعتباری و کیف پول های مختلف و همچنین شکایت چاپ خانه ها از این موارد کشور های مختلف برای هماهنگ شدن این موضوع با سبک زندگی مردم و رضایت چاپ خانه ها اقدام به ایجاد یک سایز استاندارد برای اینگونه کارت های تشریفاتی نمودند.

امیدواریم که از مقاله سایز استاندارد کارت ویزیت در فتوشاپ لذت برده باشید ، مجموعه ما به شما پیشنهاد مطالعه مقاله مزایای کارت ویزیت را می دهد.

آیا کارت ویزیت ها سایز استانداردی دارند ؟

قبل از هر چیزی باید بگیم که کارت ویزیت ها در اندازه های مختلفی چاپ می شه و یه سایز استانداردی براشون وجود نداره، اما یه قانون نانوشته ای وجود داره که اکثر کارت ویزیت کارا برای کسب و کار های مختلف با این سایز می زنند که در مقاله به صورت کامل توضیح دادیم.

استاندارد ترین اندازه کارت ویزیت در فتوشاپ چه اندازه ای است ؟

اندازه استاندراد کارت ویزیت در فتوشاپ رو می تویند در عکس زیر مشاهده کنید.سایز بنر در فتوشاپ | اصول طراحی بنر با ابعاد مختلف در فتوشاپ | نکاتی درباره رزولوشن و سایز

سایز معمول کارت ویزیت به پیکسل ؟

همانطور که گفتیم کارت ویزیت ها در اندازه های مختلفی به چاپ می رسند، اما به طور میانگین سایزی که برای سفارش های ما گفته می شود چیزی بین 850 در 480 پیکسل می باشد(با رزولوشن 300)

کارت ویزیت رو به کجا بدیم چاپ کنه ؟

مجموعته چاپخانه تهران پرینت با بیش از 8 سال تجربه در زمینه چاپ انواع کارت ویزیت برای کسب و کار مختلف، مفتخر است تا سفارش چاپ شما را قبول کند.برای اطلاعات بیشتر به صفحه چاپ کارت ویزیت مراجعه کنید.

به طور معمولی برای چاپ کارت ویزیت های مستطیل شکل از دو اندازه 8.5*4.8 سانتی متر و 9*6 سانتی متر استفاده میکنند.
برای اندازه اول فضای سه میلیمتری برای حاشیه امن برش کافی است و برای اندازه دوم یعنی 9*6 سانتی متر باید حاشیه امن 5 میلیمتری را رعایت کنید.
برای آشنایی بیشتر با حاشیه امن برش، توصیه میشود حتما ویدیو بالا را مشاهده کنید

چنانچه نخواهید از اندازه های مستطیلی استفاده کنید، میتوانید از اندازه مربع استفاده کنید. سایز استاندارد برای کارت ویزیت های مربع 5.6*5.9 سانتی متر میباشد که باید 5 میلیمتر حاشیه امن برش لحاظ کنید

نکته خیلی مهم در اکثر کار هایی که در نهایت منجر به خرابی میشوند رعایت نکردن حاشیه امن برش میباشد.
در واقع حاشیه امن برش فضایی است از اطراف که نباید نوشته ها و طراحی در آنجا قرار بگیرند چون ممکن است بعد از چاپ، در برش حذف شوند
نکته بسیار مهم، اگر طراحی شما زمینه دارد، برای حاشیه امن برش همان زمینه را تا کل صفحه ادامه دهید و از گذاشتن سفیدی اجتناب کنید.
توصیه میشود برای متوجه شدن کامل حتما ویدیو بالا را مشاهده بفرمایید

اگر نمیتوانید طراحی خودتان را انجام دهید اصلا نگران نباشید.

مجموعه چاپخانه تهران دارای گروهی از طراحان حرفه ای در حوزه گرافیگ میباشد که تسلط بسیار بالایی در چاپ و گرافیک دارند و میتوانند شما را تا رسیدن به یک طراحی منحصر به فرد یاری کنند.

برای ثبت سفارش طراحی و چاپ کارت ویزیت فقط کافی است داخل واتساپ به ما پیام دهید تا کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما باشند

گاها پیش می آید که افراد از کیفیت چاپ کارت خود ناراضی هستند و فکر میکنند که چاپخانه مقصر میباشد اما در بیشتر مواقع دلیل افت کیفیت چاپ، تنظیمات طراحی میباشد و یکی از مهم ترین دلیل هم رعایت نکردن رزولوشن مناسب در فایل طراحی میباشد.

رزولوشن مناسب برای چاپ کارت ویزیت در هر جنس و سایزی باید 300 پیکسل به اینچ باشد.
نکته بعدی هم در مورد تنظیمات رنگ ها میباشد که باید از قسمت مود رنگی، تنظیمات مربوط به رنگ ها را روی cmyk قرار دهید.

23984

4 دیدگاه برای “سایز استاندارد کارت ویزیت در فتوشاپ | مستطیل و مربع به پیکسل”

  1. سلام خسته نباشید
    من یه کارت ویزیت با فتوشاپ طراحی کردم فقط نمیدونم باید اندازه چند پیکسل باشه میشه لطفا راهنمایی کنید.
    و اینکه تو قسمت رزولوشن که گفتین باید 300 باشه باید پیکسل به اینچ باشه یا پیکسل به سانتی متر ؟
    و ببخشید سوال آخر اگر اشتباهی فایل طراحی ما با مود رنگی rgb باشه در چاپ چه اتفاقی میوفته؟ آیا دستگاه ارور میده و کارت ما چاپ نمیشه ؟
    پیشاپیش ممنون از پاسخگوییتون

    1. سلام و عرض ادب خدمت شما
      اول از همه اینکه شما اصلا لازم نیست اندازه هارو به پیکسل وارد کنید و اصلا بهتره به صورت میلیمتر و یا سانتی متر اندازه هارو درج کنید.
      نکته بعدی اینکه همیشه رزولوشن تو چاپ کارت ویزیت باید 300 پیکسل به اینچ باشه و به طور کلی در چاپ باید از پیکسل به اینچ برای رزولوشن استفاده کرد
      و در آخر اگر میخواید یه کاریو چاپ کنید حتما از مود رنگی cmyk باید استفاده کنید و اگر از مود رنگی rgb استفاده کنید، به طور اتوماتیک رنگ ها در چاپ به cmyk تبدیل میشن و ممکنه باعث اختلاف رنگ زیادی بشه
      با آرزوی موفقیت برای شما

    1. سلام و عرض ادب
      خیلی ممنونم از توجهتون و خوشحالیم که مورد استفادتون قرار گرفته
      با آرزوی موفقیت برای شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *